We kunnen niet naar de beurs, en nu?
Hoewel Covid inmiddels al heel 2020 beïnvloedt en daarmee alle evenementen plat legt, draait jouw business waarschijnlijk door. Je bedrijf blijft zich verder ontwikkelen, je blijft nieuwe technieken op de markt zetten, misschien heb je inmiddels alweer een heel nieuw product?
Grote kans dat je deze nieuwe ontwikkelingen normaal gezien altijd aan je (potentiele) klanten liet zien op een of zelfs meerdere beurzen.
Nu deze niet doorgaan, hoe pak je dat dan aan?
We kunnen niet stil blijven zitten en afwachten op de eerstvolgende beurs, want jouw product verdient het om gezien te worden, en wel nu.
Wat kun je wél doen? Wij denken met je mee.

1.Investeer in een meer permanente presentatieruimte: een showroom.
Een showroom richt je éen keer goed in. Hij vormt een sterke basis waarin opstellingen of producten snel verwisseld kunnen worden naar de nieuwste collecties.
Op deze manier heb je voor een veel langere periode een goede presentatie mogelijkheid. Handig én duurzaam dus. Je hoeft je (potentiele) klanten niet op een beurs met 100 concurrenten proberen te “vangen” maar je nodigt ze uit op een tijdstip en op een manier die hem/haar aanspreekt.
Er is dan alleen oog en oor voor jouw product, met waarschijnlijk meer tijd en meer rust.

2.Wees creatief in je uitnodigingen
Wil je jouw (potentiele) klant graag uitnodigen voor een gesprek op de zaak, een rondje door de showroom, een rondleiding door de fabriek..? Bedenk dan een persoonlijke manier om ze bij jou uit te nodigen.
Vraag je steeds af: wat voor soort uitnodiging zal ze aantrekken?
Een echte gepersonaliseerde uitnodiging werkt altijd veel beter dan een standaard email verstuurd naar je hele contactenlijst. Zorg dat je uitnodigingen stuurt die ze niet willen afslaan en voeg misschien een leuk extraatje toe; zorg je ook voor een biertje en een braadworst? Of misschien een oliebol en een goodiebag? Kleine attenties kunnen het verschil maken!

3.Presenteer jezelf en/of je product op video
Video wordt steeds belangrijker en heeft veel meer impact dan een stuk tekst of een foto. Met een goede video trek je sneller iemands aandacht en kun je een boodschap veel beter overbrengen. Ook hierin kun je creatief zijn, mensen zijn immers super nieuwsgierig en willen veel meer van je weten dan je zou denken.
Ideeën voor video:
-Geef een kijkje achter de schermen
-Stel je team voor
-Vertel meer over de organisatie en waarom deze zich onderscheidt van anderen
-Toon je nieuwe producten
-Leg nieuwe ontwikkelingen uit
-Vertel over je toekomstvisies voor het bedrijf of het product
Zorg voor een goede setting als achtergrond van de video. Implementeer hierin bijvoorbeeld de kleuren van je branding, een uitzicht op de productie, je logo etc.

Samenvattend:
Zorg dat je “on top of mind” blijft van je klant, ookal kunnen we even niet elkaars handen schudden op de beurs. Digitale communicatie kan ook persoonlijk zijn, maak daar gebruik van. En zorgen voor een goede showroom waar je mensen altijd kunt blijven uitnodigen voor 1-op-1 afspraken is een goede investering waar je veel uit kunt halen.
Sparren over deze ideeën? Neem contact met ons op, wellicht kunnen we je verder helpen.
Wees creatief! Veel succes.
Geef een reactie